Breaking News
Loading...
Jumaat, 10 Mei 2013



Assalamualaikum

Hai hai apa khabar semua ? Hari macam mane happy ? sedih ? Sebenarnya hari ini acik kongsikan tentang apa yang acik bace facebook seseorang yang acik hormati iaitu Ustaz Mohd Kazim Elyas. Secara jujurnya acik sangat meminat ceramah yang di sampaikan lagi lagi soal jodoh dan ibu bapa. Sangat terkesan di jiwa, acik memang tiap2 hari buka utube dan lihat ceramahnya. 

Siapa ustaz itu ? tak kenal dasyat la kalau tak kenal, beliau popular di dalam u tube dan mendapat sambutan yang baik dari setiap ceramah yang di sampaikan. Acik pon carilah tahu tentang ustaz ini dan banyak kisah hidupnya yang memberi pengajaran acik dapat melalui apa yang di share di page beliau.

Semalam ustaz ada ceritakan kisah hidupnya di santau dan derita hidupnya dan dia bersifat pemaaf dan merendah diri. Honestly acik sangat respect dia . Dan apa yang di ceritanya amat meruntun jiwa.



tak percaya kamu boleh bace sedikit acik ada print screen di fanpage Ustaz Mohd Kazim Elyas.. 

Ini bukan rekaan tapi realitinya ,nak sebarkan dakwah pon  banyak halangan begitu juga masa Rasullulah nak sebarkan islam.

Ustaz ini acik pernah jumpe personal dan dia memang orang yang ramah dan merendah diri. Setiap bait bait kata yang terkeluar itu memberi kesan pada hati .

Semoga kamu dapat sedikit tauladan dari kisah beliau ini, dalam sebarkan ilmu Allah kita kena kuat ,ujian akan datang tanpa kita sedar dan bertimpa timpa dan yakinlah pada ALLAH.

 

Wednesday, May 8, 2013

Nasihat iItu Bukan Tandanya Benci Dan Tak Suka Tapi Hanya Sekadar Peringatan Saje






Assalamualaikum

Alhamdulilah dapat lagi  acik taip di blog acik yang tak seberapa nie,sebenarnya acik terkedu bila ada yang hantar mesej acik seperti di bawah ini. Acik hanya taip semampunya bukan untuk di puji bukan juga untuk di keji. Setiap apa yang acik tulis ini adalah ikhlas dari hati ini. Tak suka blog acik takpelah ,acik tak paksa untuk suka dan bace setiap entri acik.

Hanya yang mampu katakan ialah acik pon manusia biasa dan ada buat kesalahan .Tapi bukan bermakna itu menjadi alasan untuk acik terus lakukan kesalahan tersebut. Apa yang ada di blog ini hanyalah yang terkeluar dari dari hati ,terfikir melalui minda dan terzahir dari hasil taip ini.

Acik minta maaf jika ada yang terasa dan tak suka baca entri entri acik.


Read more: http://www.akupenghibur.com/#ixzz2StmXjlpO

0 ulasan:

Catat Ulasan